.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فرق سیل بهشهر و زلزله ورزقان ؛
پاییز، ورزشکاران مازنی را به خواب زمستانی برد
شمال نيوز: در شرایطی که روز و شب مردم سیل زده بهشهر به سختی می گذرد و آن ها چشم به راه حمایت های مادی و معنوی ایرانی ها و بخصوص مازندرانی های نوعدوست هستند ، حضور یافتن ورزشکاران مازندرانی در این مناطق و دلجویی از آن ها انتظار و توقع زیادی است ؟
  پاییز، ورزشکاران مازنی را به خواب زمستانی برد

 میثم محسنی کوتنایی : اخلاق و مرام پهلوانی جزیی جدا نشدنی از ورزش است که عمل به این صفت های  انسانی والا ، کاری سخت و دشوار برای ورزشکاران و تمام مدعیان این مسلک است .

این روزها و در جامعه ما هر کس که به مقام قهرمانی در رشته‌ای دست می‌یابد با خواندن " جهان پهلوان "  به او کمربند یا بازوبند پهلوانی می‌دهند و او را قهرمان ملی می‌نامند.

فرهنگ و آداب و رسوم پهلوانی از ویژگی‌های یک فرد پارسا، زاهد و مردم دار بوده و هست. او نه تنها در عرصه‌های ورزشي مقام آور بوده بلکه خصایص و اخلاق او سبب شده تا به عنوان الگو برای دیگران مد نظر قرار گیرد.

 بدون شک تعداد قهرمانان ملی درتمامی رشته‌های ورزشی در ایران بسیار بسیار زیاد است اما زمانی که پای پهلوان به میان می‌آید دیگر نمی‌توان هر قهرمانی را پهلوان نامید کاری که به اشتباه بارهاو بارها شاهد آن هستيم اما در نهایت مي‌بينيم که آن قهرمانی که ما پهلوان نامیده‌ایم به راستی پهلوان نبوده و نیست.


پهلواني به زور بازو، درک صحیح از آن رشته‌ی ورزشی و نفر اول درآن رشته بودن نیست بلکه پهلوان كسي است كه همانند پورياي ولي و جهان پهلوان  تختی به محبوبیتی مردمي برسد که قابل وصف نباشد.

 قهرمان ملی بودن ارزش زیادی دارد اما مانی و پایدار نیست و دوره‌ی زمانی خاصی دارد که سپری خواهد شد اگر کمی به ذهن ناخودآگاه خود رجوع کنید اسامی زیادی در ذهنتان نقش مي‌بندد که در رشته‌های مختلف مقام آور بوده‌اند اما حالا یادی از آنها هم نمی‌شود چون آنان به بسیاری از مسائل به صورت یک بعدی توجه می‌کردند و خود نیز تلاشی برای رسیدن به درجه‌ی پهلوانی نکرده‌اند.

زلزله مهیب ماه گذشته آذربایجان شرقي که 250 کشته و هزار و 800 مجروح داشت ، فرصت مناسبی بود تا شاهد همنوایی و همدردی مردم تمام استان های ایران با آذربایجانی های زلزله زده فارغ از هر سلیقه و زبانی باشیم .

در این میان ، حضور انسان دوستانه علی دایی در اولین ساعات پس از بروز این حادثه ، اندکی از آلام مردم این منطقه را کاست . پس از آن بود که ورزشکاران رشته های مختلف یکی پس از دیگری روانه شهرهای زلزله شدند و حتی فراتر از آن در تهران و شهرهای دیگر معرفت به خرج دادند و از محبوبیت و مقبولیت خود میان مردم به خوبی و درستی استفاده کردند و کمک های فراوانی برای ساخت و بازسازی منازل تخریب شده جمع آوری کردند .

ورزشکاران مازندرانی هم حضوری گرم در این مناطق داشتند ، آن ها که به تازگی از المپیک لندن بازگشته بودند ، شتابزده به تبریز رفتند و در میان هیاهوی رسانه ای آن روزها ، از مردم زلزله زده دلجویی کردند .

 اما سوال اینجاست که آیا محبت ورزشکاران نامدار مازندرانی فقط باید خرج هم میهمان عزیز و داغدار ما در استان های دیگر شود و نبابید سهمی کوچک از آن نصیب مازندرانی ها شود ؟

خون مردم داغدار بهشهر چه تفاوتی با دیگر مردم دارد ؟

تعداد کشته های اندک مردم سیل زده بهشهر می تواند منطق درستی برای بی توجهی ورزشکاران مازندرانی به این مردم شود ؟
 در شرایطی که روز و شب مردم سیل زده بهشهر به سختی می گذرد و آن ها چشم به راه حمایت های مادی و معنوی ایرانی ها و بخصوص مازندرانی های نوعدوست هستند ، حضور یافتن ورزشکاران مازندرانی در این مناطق و دلجویی از آن ها انتظار و توقع زیادی است ؟

مردم بهشهر چه در رقابت های المپیک و چه قبل و یا بعد از آن ، با پیروزی های ورزشکاران هم استانی خود سر به آسمان ساییدند و هم نوا با دیگر مردم ایران ، شریک قهرمانی ورزشکاران خود شدند و فریاد شادی و غرور سر دادند .


چه تفاوتی میان مردم بهشهر و تبریز وجود دارد که ورزشکاران مازندرانی نه تنها زحمت حضور در این مناطق را به خود ندادند بلکه از دادن یک پیام تسلیت خشک و خالی هم دریغ کردند .


ورزشکارانی که در روزهای پس از زلزله تبریز به دنبال آن بودند تا از دیگر هم صنفی های نامدار ایرانی جا نمانند و با گروهی از عکاسان و تصویربرداران به دیدار مردم زلزله تبریز رفتند این روزها چه دغدغه ای دارند که حاضر نمی شوند مسافت اندک شهرهای استان تا بهشهر را بپیمایند ؟

علی دایی و کریم باقری و دیگر ورزشکاران ترک زبان ایران ، دغدغه ای بیشتر از سایر ورزشکاران داشتند و تصاویر منتشر شده از آن ها که در حال جمع آوری کمک های مردمی هستند و به کرات به مردم زلزله زده رفته اند ، فراموش نشدنی است .



جای تختی و امثال دایی و باقری در ورزش مازندران خالی است . شاید مقصر اصلی در این رفتارها مردم باشند . آن ها که از این ورزشکاران به اشتباه پهلوان ساختند و بدون توجه به  پیشینه پهلوانان نامداری مانند پوریای ولی و تختی و دیگران ، به قهرمانان خود لقب پهلوان دادند .



 تفاوت قهرمانی تا پهلوانی ، بیشتر از آن است که تصور می شود . مگر ایرانیان می توانند تصویر جمع آوری کمک های تختی برای مردم زلزله زده بویین زهرا از حافظه مردم ایران پاک شدنی است ؟

هیچ چیز نمی‌تواند مرا خوشحال كند؛ پول، مدال طلا، عشق و حتی عشق... نسبت به این مردمی كه به فرودگاه آمده‌اند، احساس شرمندگی می‌كنم. راستی چقدر محبت بدهكارم!؟

"" آخرین دست نوشته های جهان پهلوان تختی هنگام عزیمت به آخرین سفر پس از مشاهده خیل عظیم بدرقه کنندگان ""


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

سحر 3 آبان 1391
آقا کلا چون بهشهر و بهشهری صداش در نمیاد همیشه مظلومه حتی تو استان خودش
ما نیازی به امثال این پهلوانان ! نداریم ما فقط به اون بالایی چشم یاری داریم و بس !!!
خواهشا نظرکثیر مردم بهشهر رو چاپ کنید
احمد 3 آبان 1391
خطاب به استاندار:چون مازندرانیها هیچ وقت اتحادندارند اگر این سیل در شهر مشایی اتفاق می افتاد این بی مهری انجام میشد؟ ؟ آقای استاندار از اولین شب درآنجاساکن میشدند تاپیگیر اوضاع شوند وسفر به چین هم لغو میشدواعتبارات فراوانی راکسب میکردند مردم در بهشهر ازاین خرابی وآلوده بودن شهر به شدت ناراحت هستند وکسی نیست به دادآنها برسدآقای استاندار جنابعالی برای خدمت به مردم آمده اید؟یااینکه.......
نا شناس 3 آبان 1391
حرمت مسجد رو متولیش باید داشته باشه.
اون از استاندار که ....(نگیم بهتره.نرود میخ آهنی در سنگ)
نا شناس 3 آبان 1391
واقعا باید برای بهداد سلیمی (غریب ...) تاسف خورد
خون آذری زبان ها رنگین تر از بهشهریهاست
محمد 3 آبان 1391
خوب نوشتی دوست عزیز که ما هرچه می کشیم از خودمان است و به قول قدیمی ها:از ماست که بر ماست
ما امثال این اشخاص را بزرک کردیم و لقب پهلوانی به انها دادیم در حالی که فاصله بین قهرمانی تا پهلوانی بسیار است
ما دیگر چشم به کمک کسی ندوخته ایم اینها همه سپری می شود اما این خاطرات بد و نامهربانی ها هیچگاه از اذهان مردم پاک نخواهد شد
لطفا نظراتی که ارسال می شود را منعکس کنید
زارع از بهشهر 4 آبان 1391
دیروز از طرف حضرت آیت الله حاج آقا صدوقی پسرشان به همراه تعدادی امده بودند ودر خیابان قایم بهشهر به خانه ها سر زده بودن ومقداری بسته های امدادی به سیل زدگان دادند خواستم به عنوان یک بهشهری از این روحانی بزرگ مازندران تشکر کنم
حسینی 4 آبان 1391
مردم بهشهر بفرمائید اون نمایندتون چکار کرد بعد بگید چرا سلیمی نیومد
سحر 5 آبان 1391
خطاب به کسی که گفت "مردم بهشهر بفرمائید اون نمایندتون چکار کرد بعد بگید چرا سلیمی نیومد" میخوام بگم احتمالا شما قائم شهری هستی و کورکورانه حرف میزنی !!
ما نیازی به امدن سلیمی شما نداریم و نخواهیم داشت . چشم و امید مردم بهشهر به خداست نه بندش ولی شما رو نمیدونم .
سر آخر هم باید بگم معرفتم خوب چیزیه موقع اومدن سلیمیتون از المپیک من و 10 15 تا از دوستام اومدیم اومدیم قائم شهر به استقبالش ولی افسوس
که ازماســـــــــــــت که بـــــــــــر ماســـــــــــــــــــت
نا شناس 5 آبان 1391
کسی که از نماینده بهشهر انتقاد میکنه و میگه مگه چیکار کرد میشه بفرمایند که نماینده باید چکار بکنه که نکرده؟! نکنه فکر میکنید نماینده به تنهایی هم استانداره هم رئیس جمهور و تمام امکانات مادی کشور دستشه؟!

نسبت به خیلی ها انتقاد دارم اما حرف زدن در این موارد بیفایدست و راه به جایی نمیبره!
یک بهشهری 5 آبان 1391
با سلام می خوام به نویسنده این متن بگم شما که از ورزشکارا انتقاد می کنی خودت به عنوان یک بهشهری چی کار کردی؟؟؟ مگه نه اینه که با دوربینت رفتی تو مناطق سیل زده و به سیل زده ها می گفتی ژست بگیرن تا تو عکس هنر ی بگیری ؟؟؟؟؟
خیلی جالبه؟ خود بهشهری ها خبری از همشهری های خودشون نمی گیرن اما از دیگران توقع دارن کی شما یه گروه شدین تا بیل دست بگیرین و شهرتون رو تمییز کنین؟ همش باید دولت بهتون کمک کنه؟
بد نیست یه شب بربن تو خیابون امام و دختر و پسرای رنگارنگ رو ببینین.
هیچ به نظر نمی رسه که تواین شهر کسی از سیل خبر داشته باشه.اول برین خودتون رو درست کنین بعد از دیگران انتقاد کنین.
روحانی 5 آبان 1391
معمولا اگه یه مصیبتی به کسی برسه انسانیت میگه باید بهش کمک کرد
متاسفانه بعد از مصیبت وارده به بهشهر دوستان که مسندهای استانداری رو در دست دارند بخصوص معاونت سیاسی با تهدید فرماندار نه تنها به فکر بهشهر نبودند بلکه موقعیت رو برای چرب کردن دستشون آماده دیدن و جلسه اصلی ستاد بحران سیل بهشهر رو به ستاد بحران استان مازندران تغییر نام داده و بهشهری که در براورد اولیه 60 میلیارد خسارت دیده بود که هیچ به استان مازندران 20 میلیارد اختصاص دادند که احتمالا بهشهر چیزی نصیبش نمیشه چراکه از 130 میلیارد اعتبار حوادث سال گذشته مازندران تنها یک میلیارد و اندی سهم بهشهر شد که ظاهرا اونم تخصیص نداند. و بیش از 60 میلیارد تنکابن و دور برش ...
از طرفی فرماندار بهشهر در تمام صحبتهاش اعلام میکنه که مشکلی نداریم و در بالاترین سطح مدیریت میکنبم. بله ایشان واقعا به قول خودشان پای کار هستند ولی عملا غیر از پاکسازی و ... که کار شهرداری و سایر ارگانهاست کاری در جهت رسیدگی به مردم صورت نمیگیره هی جلسه میگیرن و حرف میزنن که نتیجه نداره . کمیته امداد بهشهر تازه یادش اومده که باید یکاری کنه که البته ظاهرا ازش دعوت نشده بود ولی وظیفه ذاتی کمیته امداد چیه میدونم مردم بهشهر بیش از 100 میلیون تومن کمک برای سومالی جمع شد ولی شک دارم برای سیل بهشهر 10 میلیون جمع کنن یا اداره راه و شهر سازی و مسکن شهرسازی هیچ فعالیتی ندارن و همه کارها گردن بنیاد مسکن و شهرداریه پس چطور فرماندار که الان باید دست نیاز و کمک از کشور دراز کنه نمیکنه و اسمش گذاشته مدیریت بحران در بالاترین سطح
دو تا حالتشو میشه گفت یکی اینکه نابلد و یا مغروره که در هر صورت به مردم شهرش خیانت کرده و قیامت گرفتاره یکی اینکه این حرفها از سوی استان بهش دیکته میشه که فکر کنم همینه و از سوی استاندار و بخصو ص معاونت سیاسیشه البته تو انتخابات هم این حرکات انجام میشد و مشخص بود که حمایت از جمشیدی داره دیکته میشه ولی در مقابل خدا چی صدا و سیما هم از همه مقصرتره که بازم پای ابراهیمی وسطه
البته اینها همش از ظاهر بوش میاد و شادی اینطور نباشه
خوب وقتی خود زنی کنیم چطور از آقای سلیمی و سایرین انتظار کمک داریم
محمد 7 آبان 1391
بابا مازندرانی های ذی نفوذ در این مملکت کم نیست اصلا بهشهر را ولش کن ما خودمان یکاری می کنیم اما چرا این فعالان سیاسی و اقتصادی ،هنری و ورزشکاران مازندرانی چرا به همدیگر کمک نمی کنند به همدیگر بیاندیشیم و اختلاف ها را کنار بگذاریم به مازندران واحد و متحد که آرزوی هر کسی شود فکر کنید

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.089 seconds.